Inkendaal revalidatieziekenhuis
PatiŽnt
Hospitalisatie Ombudsdienst KLACHTENCOMMISSIE
Opdrachten ombudspersoon Onafhankelijkheid Ė bevoegdheid
Zorgen/Verplichtingen Bemiddelingsproces
Klachtencommissie Klachtenrapportering
Federale commissie 'rechten van de patiŽnt' Huishoudelijk reglement

KLACHTENCOMMISSIE

De ombudspersoon kan overgaan tot de oprichting van een interne klachtencommissie. Die is niet bedoeld om elke individuele klacht te behandelen. Dit houdt immers het risico in dat de afhandeling naar de patiŽnt onnodig gerekt wordt, dat teveel personen in de afhandeling betrokken worden, en het vertrouwelijk karakter van de behandeling in het gedrang komt.

Maar als een klacht dreigt vast te lopen, dan kan de ombudspersoon de verantwoordelijken rond deze materie samenroepen voor overleg, voorstel of besluit in een ad hoc klachtencommissie.

De leden van de klachtencommissie zijn gehouden tot vertrouwelijkheid t.a.v. de behandelde materie.

Klachten die geregeld terugkomen, structurele problemen en voorstellen tot verbetering die op basis van klachten verzameld worden en die niet ten gronde door de verantwoordelijken (kunnen) aangepakt worden, kunnen op aanbeveling van de ombudspersoon op een anonieme manier aangebracht worden bij een breder draagvlak in het ziekenhuis voor verbetering en preventiemaatregelen.

 
ZOEKEN
   
100 jaar ziekenhuis inkendaal 1909-2009
Ziekenhuis Inkendaal
Koninklijke Instelling v.z.w.

Inkendaalstraat 1
1602 Vlezenbeek
(Sint-Pieters-Leeuw)
Tel +32 (0)2 531 51 11
Fax +32 (0)2 532 43 08
Ondernemingsnr.: 0410.392.647
E-mail:
website: www.inkendaal.be
Inkendaal @ Facebook .Inkendaal @ Twitter .Inkendaal @ LinkedIn Blog Inkendaal